Triple vs. Flower Mono

Jag har länge önskat mig ett Flower Mono bord från Swedese. Idag när jag läste i senaste numret av Plaza Interör såg jag Puulons bord för första gången. Bordkollektionen heter Triple & är designade av Tapio Anttila. Swedeses bord är designade av Christine Schwarzer. Triple är kanonsnygga bord, men är de inte skrämmande lika Flower Mono?! Triples soffbord finns i två olika storlekar samt i en mindre & högre variant som sidobord.













Bilder ovan kommer från puulon.fi samt tapioanttila.com.


Här nedan är Flower Mono i två färger & två storlekar.


Bilden kommer från Swedese. 


Kommentarer:

1 MissStorm:

Ja, de var onekligen rätt lika... Och snygga!

2 Frida:

Väldigt lika... Jag som har Flower Mono måste dock avråda. Det fastnar så erbarmerligt mycket skräp i kanten (det är ju som en tröskel runt bordsskivan). Sjukt irriterande. Så vi ska byta bordet nu.

3 Jenny Svensson:

Triple är helt fantastiska och har ingen jobbig kant där smuts samlas. Själv köpte jag mina till ett förmånligt pris på www.wedointerior.se eftersom jag inte kunde hitta en återförsäljare för dessa i Stockholm.



/Jenny

Kommentera här: