Gjut egna plattor till trädgården.

Ett av mina sommarprojekt är att testa på att göra egna betongprodukter. Vi får väl se vart jag kan lägga ribban på mina "tanke-projekt", men några gångplattor till trädgården skulle jag gärna vilja gjuta. Måste komma på något fint att ha som symbol i gångplattorna eller något bokstav eller text. Det klurar jag på medan jag samlar kraft & energi att testa på detta, som de flesta andra redan verkar ha provat. Men bättre sent än aldrig heter det ju.



Så här skriver Panduro på sin hemsida att de har gått tillväga:


Vi har gjutit gångplattor till gräsmattan i pappaskarnas lock. Bokstäverna är ritade efter schabloner, utklippta i dekorgummi som sedan limmats fast spegelvänt i botten på papplocket. Peace-tecken och hjärtan är också utklippta i dekorgummi. Pensla insidan av gjutformen med formgummi för att förhindra att pappet drar åt sig fukt och tappar form. Häll i betong och skaka så att ytan blir slät och ev luft bubblar upp.

Detta borde väl till & med jag klara av... Någon som bor i närheten som vill komma & ha en "betong-dag" med mig senare i sommar? Vore kul med sällskap under tiden!


Kommentarer:

1 Proforma - Irene:

Jag har också tänkt gjuta trampstenar i sommar. Det är ju synd att du inte bor närmare, då hade vi kunnat göra det ihop! :) Kanontips med dekorgummi, det ska jag fundera vidare på.

Kram

2 Carina - inspirera:

Supertjusigt! Nu blev jag minsann också sugen på att gjuta...tyvärr bor jag ju inte i närheten! Men vi får väl hålla varandra uppdaterade ;)

Kramen.

3 pysseliten:

Det skulle va gott med en kopp kaffe en dag ;)

4 Monica:

Superfint att gjuta stenar med mönster! Jag kommer gärna och gjuter tillsammans med dig. Det vore jätteroligt! Kram

5 kristina:

Kommentera här: