IKEA-katalogen 2012

Nu är den äntligen snart här! Ikea-katalogen 2012! Kan man inte bärga sig & vänta tills den dimper ner i postlådan, så kan man bläddra i den amerikanska varianten HÄR! Härlig inspiration som vanligt. Jag besökte Ikea i veckan som gick & det fanns redan en massa nyheter i varuhuset! Man blir ju alltid mer sugen än vanligt på att möblera om & förnya när Ikeakatalogen är på väg... Just nu drömmer jag mest om en nya sängram i vitt & två svarta Barcelonafåtöljer. De sistnämnda finns dock inte på Ikea, men de finns på önskelistan sedan länge!

Här nedan kommer några skärmdumpar från årets katalog. Just dessa bilder fångade mig lite extra. Jag tycker att årets katalog är mer inspirerande än förra årets! Så nu längtar jag efter att få bläddra i den live!



 


Mysigt att ha en fåtölj mitt i rummet. Tänk att ha sådana ytor!



Härligt kombinerat kök & vardagsrum! Gillar att det är fyra lampor placerade i en fyrkant ovanför bordet. Fåtöljerna runt det runda bordet är udda & olika färger. Inget jag skulle välja att ha hemma, men jag gillar verkligen bilden!



Härligt med färgglada kök!



Sovrummet ser vilsamt & trivsamt ut! Gillar inramningen runt sängen. Tänk om vi ändå inte hade snedtak i vårt sovrum...



Otroligt smart att nu kunna utnyttja snedtak med hyllor! En "uppfinning" jag har väntat på!



Färska blommor, ljusstakar & färgade vaser fångar alltid min uppmärksamhet!



Jag har snöat in lite på dricksglas just nu. Såg de gröna & lila bulliga glasen på Ikea i veckan som var. De kostade bara 9 kr per styck. Dock har vi svårt att få plats med mer glas i våra köksskåp. Annars hade de fått följa med hem direkt. I båda färgerna! Men måste nog rensa lite först. Får bli dagens projekt att påbörja rensning i skåpen!!



Lampor, färger, maskros. Många saker i denna bild som gör mig glad!! :-)


Alla bilder är skärmdumpar från den amerikanska Ikea-katalogen 2012.


Kommentarer:

1 Helen:

Glasen är så fina! Jag ska göra plats för dem i mitt skåp. Ångrar så att jag inte köpte dem.

2 Slagsmålsfisken:

åååå :) Framsidan är inspererande och härlig!! :) När kommer katalogen??

3 CC:

Alla länder har inte samma framsida på katalogen därför kan man inte se denna framsida i sverige på den svenska katalogen.

Amerikanska marknaden har ofta större hem och därför skiljer sig en del bilder mellan de olika länderna.

Kök / Vardagsrumsbilden känns aningen amerikansk men är såklart väldigt fin och inspirerande.

Kommentera här: