Mello-dukning

Igår kväll var det sista deltävlingen i Melodifestivalen. Vi laddade med en middag tillsammans med andra "Mello-vänner"! Eftersom det annars är fotboll, fotboll & lite annan sport som gäller för min övriga familj, så känns det kul att Melodifestivalen förenar oss under några lördagar!! Dukningen gick i rosa, blått & kronor. Kronor som i Mello-loggan!






Barnen gjorde placeringskort av Mello-loggan. Otroligt kul att duka tillsammans med dem.



Servettvikning blev en krona - såklart ;-)! Kan ju inte frångå temat...






Blåa & silvriga stjärnor ligger spridda på bordet! Barnen hade varsin Pez som "förrätt"! Det var såklart barnens önskemål. Och är det Mello-middag så är det!!



Ljusstaken, från Design House Stockholm, var en bröllopspresent. Kronskålarna hittade barnen i ett skåp & de fick naturligtvis vara med & fyllas med snacks, tillsammans med den stora rosa skålen. Middagen var riktigt trevlig & allt prat runtomkring, men startfältet i gårdagens Melodifestival var ingen höjdare. Jag står fast vi att jag inte tycker att en vinnarlåt ska innehålla ordet diskmaskin... Det är varken glamoröst eller Melodifestival för mig! Skivan är idag inköpt & den går varm här hemma. Så vi fortsätter att ladda inför Andra Chansen nästa vecka.

Kommentarer:

1 Anna:

Vilken underbar dukning! Kul att göra fint tillsammans med barnen :-) KRAMISAR

2 Bodil:

Vad mysigt och fint ni gjorde!

3 Carina - inspirera:

Vilken härligt sprudlande dukning...

Alltid kul när man kan involvera barnen på något vis!

Kramen.

4 Susanne [Snusans inredningsblogg]:

Vad kul att spinna vidare på Mello-temat! :) Jättefin dukning!



Jag håller med om startfältet i den här sista omgången. Men jag gillar Linda Pritchard. Ska bli spännande att se vilka som går vidare från andra chansen...

5 tinajo:

Vad fint ni gjort! :-)

6 Caroline:

Hej! Åh vad fint =) Ja i morgon är det dags igen! Ha en bra helg!!

7 Filippa:

Gud vad mysigt! Man blir ju riktigt sugen på att ordna middag med lite nära och kära imorgon :)

8 Sofias Inredning:

Schysst dukning! :) Ha en bra dag! /Sofia

9 karin:

fint :)

10 Karolina:

Vad roligt att ni hade mello-temat dukningen :) riktigt fint och festligt!



blev nästan sugen på att göra något liknande för familjen, tack för insperationen!

11 Joe':

'Jag står fast vi att jag inte tycker att en vinnarlåt ska innehålla ordet diskmaskin... ' HAHA TOKIGT! precis vad jag tänkte :p



Jättemysig dukning. <3

12 Isabelle:

Fint :)

13 Emma:

Snyggt! och kul att barnen fick vara delaktiga! :)

Den rosa skålen har jag med tittat på super fin och inte så dyr har jag för mig eller :)?



Ha en fin dag!

14 Fanny:

Va fint!

15 Fia:

Vad mysigt det såg ut!

16 Maja:

Härlig Mello-stämning:)

17 Patricia L Mellin:

Snyggt. Kärleks känsla.

18 jessie:

Jag tycker detta va ett jätte fin dukning faktiskt, verkligen. Så fint me det rosa ;)

19 Jenny:

Jag hade tyckt det vore sumper om man kunde se lite frågor/Svar från dig. Du kan inte tänka dig lägga till det? Jag använder från: www.valresultatet.se Tror du har mycket folk vill veta, svårt att hitta i gamla kommentarer :(



kram

/Jenny

20 MaryCaroline:

Vilken kul idé! :) Fint var det också! :) Sitter bänkad varenda vecka framför Mello :)

21 Sandra:

JÄTTEFINT verkligen! :)

22 Ida:

Mysigt! :D

23 Emma:

Mycket tjusigt! :)

24 Louise:

Vad fint du har gjort det! :D

25 Mia:

Vilken super-läcker dukning ni gjorde tillsammans, verkligen toppen-snyggt!

26 Emma:

Härligt att ni tog den rosa färgen mest ;)

27 Ann-Sofi:

Fantastisk fin dukning. Jag älskar rosa. Man blir glad av den färgen och så känns den vårig.

28 Theresia:

Vad snyggt med rosa! :)

29 mimmi:

snyggt det var!



_

frågestund på bloggen !

30 Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!:

ÅÅÅh så underbart! Ser ju supermysigt ut! :)

31 LORISSA LOVEBOMB:

så fin dukning :D

32 Junitjej:

Så himla fin dukning!

33 Olivia:

Åh va mysigt :) Vilka gick vidare eller är andra chansen imorrn på lördag? :)

34 Nicole Sanzetth:

Superfin dukning =)

35 Sanna:

Vilken fin dukning :) ska nog köra på ett liknande tema när jag fyller år!

36 Biebie:

Snyggt!

Fattade inte heller hur diskmaskin låten kunde gå vidare jag menar texten var ju kass. Snacka om att bara gå vidare på att man är känd sen tidigare :P

37 wilma:

vad fina rosa färger. vackert!

38 SaraWhitmore:

Titta in på min blogg och säg vad du tycker om min shopping jag gjode idag!! <33 Kram Sara :D

39 johanna:

Vad fint! Hoppas att ni får en mysig andra chansen kväll! :)

40 Eleonore:

Vilken härlig mello-dukning! Gillar att servetterna är brutna likt mello-symbålen :D

41 Andréa:

Vad tyckte du om gårdagens Mello då? :)

42 Eva:

Vad fint ni hade dukat! :) Vad tyckte du om låtarna då?

43 Malin:

Kul att gora ett litet event av det! Dock har jag hort att sjalva deltagarna i ar inte varit sa roliga...?

44 Gabriella:

Åh vad fint ni gjort! Härlig inspiration.

45 Johanna:

Snyggt dukat. Tycker om ditt svarta porslin måste jag säga :)

46 Linnea.:

Riktigt fint! ni måste haft det mysigt :)

47 Frida:

Makalös dukning. Man blir klart imponerad.

Skulle vilja komma till den festlokalen med den dukningen.



/Frida

Kommentera här: