Världskarta i ord!

Tänk vad mycket kul idéer det finns. Konstigt att fantastin aldrig tar slut... Jag gillar verkligen när man kan förnya & förändra redan befintliga saker. Som här nedan - en världskarta! Världskartor är vackra & för mig symboliserar de även drömmar & minnen från resor världen över! Att då slå ihop en världskarta med enbart bokstäver, är ju en riktigt läcker idé! Denna världskarta "The World In Words" från Typomaps har måtten 100 cm x 70 cm. Kartan kostar 49 euro & frakten ingår. Här kan du klicka hem den. Ytskiktet på kartan är av matt cellofan & därför är den mycket okänslig. Man får dessutom två kartor i en. På ena sidan är det en mörkare version & på andra sidan en ljusare. Så det är bara att välja efter humör & hur det passar in i rummet där den ska hänga. Teckensnittet är Helvetica Neue Black Condensed. Det finns även bilder till iPhone & dator.








Bilderna kommer från Typomaps.


Kommentarer:

1 Åse - Interiörguiden:

Den här kartan gillar jag verkligen, viken snygg utformning. Trevlig helg!

2 House of Jammi - blogg och webshop:

HELT underbar!

3 Proforma - Irene:

Snygg! Och med bokstäver, helt rätt i tiden! Jag gillar båda färgerna, tur att man slipper välja.

Kram

4 iphone:

Verkligen kreativt :) Kul att se.

5 Sofies Stiltje:

Häftig! Ja, det är kul med nytänk :)



Trevlig helg!

Kram, Sofie

6 Frida H:

Detta var något jag definitivt gillade! Synd det inte fanns på svenska, det skulle vara en kul pedagogisk tavla att ha i barnrummet :)



Kram

7 jenny:

Wow så läckert!! Det där gillade jag.

Kram

Kommentera här: