Fototriss - Prickigt!

Det har varit en blandad helg. Många tårar trillar fortfarande nedför mina kinder... Samtidigt så har familjen haft en riktigt lugn & mysig helg. Att höra barnen skratta så att det kluckar, när de studsar tillsammans på studsmattan är ju livet ♥!

Temat för dagens Fototriss är Prickigt. Jag hade först tänkt att hoppa över pga av min sinnesstämning, men valde ändå att delta. Jag har tolkat det på mitt sätt genom att fota härligheter i vår trädgård. En prick kanske ska vara helt rund, men i mina ögon kan det även vara en blomma eller delar av blommor.


Liljekonvaljer är bland det finaste jag vet & dessutom luktar de gudomligt gott. Här en alldeles nyplockade bukett, som nu står på köksbordet & sprider en ljuvlig doft. Liljekonvaljblommorna är som små prickar. Äppleblomma & äppleknoppar. De små knapparna inuti blomman är som prickar & knopparna runt omkring är också som prickar. Smultronblommor på marken. Det gula mitt i (vet inte vad det heter!?) gör att det ser ut som en passa små solar/prickar överallt. Det var min tolkning av dagens tema. Anser ni att det räknas som prickar?










Vi har tidigare haft temat prickar. Mitt bidrag hittar ni här.

Kommentarer:

1 Heidi:

Snyggt! Jättefina bilder!



Hoppas du får en fin ny vecka.



Kram /Heidi

2 Pialotta:

Jisses vad jag blir förtjust i din konvaljbukett.. känner nästan doften ända hit:)

Härligt med trädgård .. jag längtar till en egen och drömmer om en sådan mest hela tiden nu. Får göra slag i saken snart.. mycket snart. Visst är blommorna på din triss runda..i alla fall näst in till.)

Ha de..

3 Carina@PocoLoco Creativo:

Underbara bilder!

4 Synnöve:

Vilka vackra bilder.

Gillar bilden på liljekonvaljen.

Kan nästan känna doften...

Kramen Synnöve.

5 Ma.links:

Fina bilder. Den första blir fav.

6 pysseliten:

Ja du livet är grymt ibland för vissa . Min dotter Ebba berätta det igår hon har ju en tjejkompis som går på samma skola. Sorligt så ....

7 cissi:

Jag känner ända hit till Bangladesh att det luktar liljekonvaljer!! Fina bilder!

8 Jannice:

Urfina bilder... åååå jag bara älskar liljekonvaljer. Inget slår det! Hade det i min brudbukett och doften är magisk!



hoppas du får en fin start på veckan

kram

jannice

9 Beppan:

Så vacker triss!! Synd att bilderna inte kan förmedla dofter också!

10 Anna:

Hej kära bloggvän! Jag är så nyfiken på hur ditt bloggande såg ut i början och därför har du en award att hämta hos mig ;-) KRAMISAR

11 Len@:

Härlig triss, visst är liljekonvaljer underbara...luktar så ljuvligt :)

12 Jah Hollis:

Tolkningen av temat får väl vara rätt fri och jag tycker dina bilder funkar utmärkt med det prickiga temat.

13 Erik "Semlan":

Liljekonvaljer är en klar favorit. En bukett sprider en härlig doft. Jaa, vad är prickar? Tycker dina blommor funkar bra.

14 Mia:

Vackert! Kan inte välja en favorit, tre jättebra bilder =)!

15 Hedwig:

En underbart vacker triss, som förhoppningsvis gav dig lite tröst i allt det jobbiga.

16 Designtjejen/Emmelie:

Vad fint!!! Jag vill också plocka!!!

Kramar

17 E-B:

älskar liljekonvaljer - och ditt foto av dem!

18 Lilla Kompisen:

Temat för dagen är prickigt, men jag ser inga nyckelpigor... Mina släktingar är lite blyga av sig, men pratar jag med dom så skall jag säga åt dom att ställa upp(med ett leende på läpparna)nästa gång du skall ut och fota!



Ha det bra!

/Lilla kompisen

Kommentera här: