My Scratch Map

Kartor är fascinerande & kan verkligen vara snyggt som en del i inredningen! Vi skulle gärna vilja ha en fondvägg med en stor världskarta här hemma. Vänner till oss har nyligen satt upp en fondvägg i köket med en världskarta. Superläckert! Ett alternativ till fondvägg kan vara att sätta upp en större karta på väggen. Vill man dessutom på något sätt kunna markera var man har varit, så kan My Scratch Map vara ett alternativ. En del sätter upp små knappnålar i länder de har besökt. På My Scratch May skrapar man istället bort guldfolien på det landet man har besökt & ett färgglatt land dyker upp bakom. På så vis kan man istället för en nål få en tydlig bild på var man har varit. My Scratch Map är 83 x 59 cm stor. Genom att man själv kan skrapa bort olika länder, får man en ytterst personlig världskarta.










Bilderna är lånade från I want one of those, där man också kan köpa kartan (som kostar drygt € 17.)


Jag har tidigare skrivit inlägg om Världskartor i inredningen samt Världskartor som tapet.


Kommentarer:

1 pysseliten:

Jag skulle vilja sätta upp blommor över hela Sverige kartan nu där all som bor bloggar .Så många så bryr sig verkligen är så glad ;) Du vet ju att jag stavar och skiver kass men som alla säger det är min blogg ..Och dom som störs behöver ju inte läsa .Men tar lite sem ledigt ett tag .Fint det vart den svart prickiga duken i köket hos dig . Mannen har sågat till mig idag och jag målat och fixat lite nytt till vardagsrummet . Det har ju varit en riktig inne dag så här har pysslas en del .

2 Kikan:

Åh vilken fantastiskt bra idé!! Kram Kikan

3 Snusans inredningsblogg:

Vilken rolig idé! Jag älskar kartor och det blir ju bara ännu trevligare när det blir så personligt.

Hoppas du har en riktigt bra sommar!

Kram!

Kommentera här: