Förvaring för veckans tidningar

Det är otroligt var mycket bra idéer man får på morgonpromenader :-). Klar i huvudet, vacker utsikt, tyst, soligt & bara sååå härligt! Det har blivit som ett litet "gift" att ge sig ut på morgonen innan övriga familjen vaknar. Och komma hem med färskt frukostbröd från bageriet.

Vi lägger dagstidningen & annat som kommer i brevlådan på en köksstol (som då såklart helt ockuperas) samt på köksbänkarna. Två ställen brukar vara obrukbara pga av tidningar, papper & reklam. Puh, jag kan verkligen inte förbättras på detta plan... Är en samlare & kan inte kasta innan jag kollat igenom ordentligt. Men i morse kom jag på vad jag vill ha. Försökte förklara för mannen om en bild jag sett för länge sedan på webben. Efter lite letande hittade jag en hel del fina. Jag vill ha en vit, men nu är det ju svårt att bestämma vilken. Lyxproblem... Mannen tyckte, hör & häpna, också att detta var en bra & snygg idé! Så nu är det bara kvar att bestämma mig :-)! Eller har ni kanske sett några fler modeller? Har inte Ikea haft något liknande? Hittade inget på deras websida.



Stackmag från Paug.se. Finns att köpa på inneonline samt bluebox.



Kluring från hansform.se.


Två varianter av Wires från Blomus. En för magazine & en för dagstidningar.



Tipack
från designtorget.se



Return to sender från Maze int. Finns att köpa hos vitdesign.se.


 

Kommentarer:

1 Helene Langborg:

Vi har tidskriftsamlare på väggen i hallen för var och ens post.

Du kan se en skymt av dem i detta inlägg, bredvid magnettavlorna.

http://langborgsullevidal.blogspot.com/2009/09/hemmapyssel.html



Tror jag köpte dem på Ikea eller ev. Åhlens.



Kram Helene

2 Anna:

Det låter hur mysigt som helst med dina morgonpromenader :-) Vi har precis samma problem hemma hos oss med dagstidningar och reklam som hamnar på hög. Jag vill också kika igenom allt innan det slängs. Vi har en lämplig öppning mellan två köksskåp så där har jag ställt en tubtrugkopia. Fungerar bra emellanåt, men ibland bildas de där högarna ändå av någon konstig anledning... Vilket roligt val ni nu har framför er. Det finns ju massa snygg förvaring! Ha en skön tisdag! KRAMISAR

Kommentera här: