Brödkorgar

Jag är på jakt efter en snygg & stilren brödkorg. Har en i trä som jag fick i studentpresent (!!) för många många år sedan :-). Den är fortfarande fin & fräsch, men inte alls i den stil jag vill ha. Jag vill gärna ha tips av er på snygga brödkorgar. Tycker att Steltons brödpåse är jättefin, men känns som att man måste tvätta den konstant... Behöver man det?



Stelton brödpåse. Bilderna kommer från Anna Doll & Länna möbler.





Rektangulär & rund flätad brödkorg i plast från Rusta samt brödkorg från Åhléns.








Kommentarer:

1 fru Sätterlund:

Det är svårt att hitta en bra och snygg brödkorg... Tackar för dina tips :)Ska bli intressant att se vad/om du bestämmer dej för någon :)



Kramar Therese

2 Anneli:

Brödpåsen är klart snyggast - men som sagt - behöver den tvättas hela tiden??? Å andra sidan är det kanske inte så jobbigt att tvätta den.......?

3 Snusans Inredningsblogg:

Steltonpåsen är outstanding. Jag är riktigt sugen på den själv.

4 Mrs. b:

Vi har den helsvarta stora brödpåsen. Tvätta... Ehum... jag har nog aldrig tvättat min hittills. Men så är jag nog inte så noga heller med om det är lite mjöl kvar i den, jag brukar försöka skaka av det mesta :-)

Kan tänka mig att det syns mindre på dom som är ljusa inuti.

5 Mrs. b:

Jag glömde lägga till att vi alltså är nöjda med vår Stelton brödpåse! :-)

6 Emma:

Har en Stelton brödpåse och är såå nöjd:) Men ska jag vara ärlig så har jag nog aldrig tvättat den...måste man det??;)Skakar ur den lite bara...Lycka Till och ha det bra, kram emma

7 StinaTooMuchInspiration:

Tänkte skriva lyriskt om brödpåsen och att jag skäms men aldrig har tvättat den... Skönt att se att jag inte är ensam :) Jag har en röd, det beror väl på vad man har för bröd i den, men jag har bara behövt skaka ur smulorna, borsta av den. Man vänder den ut och in bara. Prisvärd är den också så go for it!

8 House of Jammi - blogg och webshop:

Jag gillar Steltons brödpåse - och andra brödpåsar i tyg.



Missa inte TÄVLINGEN på min blogg.

9 Martina:

Bruka har några fina "flätade".. :)

10 josahananon:

Ha ha här skulle jag blotta mig o säga att jag typ tvättat den en gång o haft den i ca 2 år eller nåt... Har en beige o hyfsat nöjd, lätt att gammalt bröd hamnar i botten liksom då den är så stor. Småfåglarna på vår tomt är nog lyckliga för det...! Köpte även 2 små, tänkte ha ägg eller nåt i dem, men det blir liksom inte av. Jag är dock lite sugen på nåt annat nu, så hittar du nåt ballt så... KRAMAR sis

11 Anna:

Jag tycker också att Steltons brödpåse är jättesnygg, men tyvärr har jag ingen sådan i min ägo. Däremot har jag en vit rektangulär från Rusta och den duger än så länge :-)



I dag fick jag mail från bosign.se om att de postat min vinst i dag. Jag ser väldigt mycket fram emot att få hämta ut den! Ha en skön fredag min vän! KRAMAR I MASSOR

12 Johanna:

Jag fick en brödpåse som påminner mycket om Steltons i julklapp förra året. En gullig kompis hade sytt den alldeles själv av samma typ av tyg som Stelton använder. Har aldrig tvättat min, skakar bara ur den som många andra nämt! :)

13 Erika Tubbin - mera trassel:

Jag gillar traditionellt hantverk i ny tappning och använder ett svartbetsat svepfat från Järvsö trähantverk som brödkorg. De har har också fat med mönster i botten, som schackrutigt eller stiliserad spets - jättefina tycker jag. Kolla här: http://www.jarvsotrahantverk.se/?page_id=9 Mitt fat är helsvart modell med högre raka kanter, går även att ställa några blomkrukor i om man skulle tröttna på det som brödfat :)

Kommentera här: