Luciatävling - Vinn kanonsnygg tavla!

Nu har jag förmånen att få ha en tävling tillsammans med nystartade företaget Desenio. De säljer kanonsnygga ljudabsorberande tavlor. Alltså inte nog med att de är snygga, de dämpar ljudet & har därmed även en riktigt praktiskt funktion. Idén till att sälja dessa tavlor, fick Martin när de letade efter ljudabsorberande material till deras nybyggda hus. De upplevde att ljudnivån var alldeles för hög i huset när det var kompisar hemma & vänner på middag. Jag kan bara instämma, ljudnivån kan bli alldeles för hög ibland när barnen leker med sina kompisar eller när det är många vänner på besök. Jag hittade många favoriter bland dessa tavlor, men storfavoriten blev ändå Oneplanet BW. Bokstäver, världskarta, svart/vitt & ljuddämpande i en & samma kombination kan ju inte bli annat än rätt!!

Vinsten är en valfri tavla hos Desenio i storleken 70 x 100 cm (värde 1750 kr). Tävlingen avslutas på luciadagen!




Så här enkelt är det att tävla:

Tävlingen går ut på att du svarar på nedstående två frågor. Skriv svaret i kommentarsfältet nedan.

1. Hur många procent av ljudvågorna absorberar Desenios tavlor?
2. Vilken är din favorittavla & motivera gärna varför. Tavlorna hittar du här.  


Om du vill ha en extra chans att vinna, gör du ett inlägg om tävlingen på din blogg. Låna då med dig tävlingsbilden ovan samt länka till DAHLARNA OCH till Desenio. Glöm inte att skriva i tävlingskommentaren om du har länkat.

Om du inte har en blogg & vill ha en extra chans, kan du tipsa fem vänner om tävlingen via mail. Skicka då även en kopia av det mailet till [email protected]. Det spelar alltså ingen roll om du har en blogg eller inte - alla är naturligtvis lika välkomna att tävla!!

Var noga med att fylla i namn & er mailadress, så att ni kan kontaktas om ni vinner :-)! Tävlingen pågår till måndagen den 13 december kl. 22.00.


VARMT LYCKA TILL!

Kommentarer:

1 Jennie Dalén:

Hej! Kanonfina tavlor!!

1. 70 % av ljudvågorna som träffar ytan

2. Jag älskar bokstäver, så min favorittavla blir Abstracta:

http://www.desenio.se/akustikplattor-ljudabsorbenter-ljudabsorberande-tavlor-abstracta.html

Jag har två små barn & många låtande leksaker... Skulle vara en dröm om lite av ljuden försvann...

Jag mailar fem vänner & dig & berättar om tävlingen & infogar bild & länkar!!

Ha en bra dag!

2 Linn. W:

Halloj !!!



1. Den absorberar 70%.

2. Min favorit är: Skeleton city 1

http://www.desenio.se/skeleton-city-1-ljudabsorberande-tavlor-54.html

Tyckte det var en snygg variant på hus och jag älskar husmodeller i alla olika former.



Jag länkar även via min blogg:

http://wakten.blogg.se/2010/december/tavling-hos-dahlarna.html



Mvh Linn.W

3 Anna L:

Svar1. 70 %

2. http://www.desenio.se/vara-ljudabsorbenter-dampar-ljud.html

En härlig bild som gör att man riktigt kan känna vårdofterna



Har tipsat:

http://annastipsblogg.blogspot.com/2010/12/tavla.html

4 Annika - familjebloggen med tävlingar och julkalender:

Jag är givetvis med och tävlar!!

Svaren på frågorna är:

1. 70%

2. Favoriten är "White Flower, ljudabsorbent". Detta för att den sprider en anings vår- och sommarkänsla vilket kan behövas här hemma. Vi är i stort sett insnöade! Värre lär det ju bli. December och januari kommer att tillbringas med, förutom att fira alla födelsedagar och julhelgen, att göra om tvrummet. Det kommer upp en fondtapet, nya hyllor och lite nya tavlor. Allt i svart, vitt och grått (förutom gardinen som innehåller lite lite lila!). Denna tavlor hade blivit pricken över i:et när det framkommer en liten aning med färg :-)



Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/december/dahlarna-13-december.html



Kram Annika

[email protected]

http://nilssonpettersson.blogg.se

5 kristina:

klart jag vill tävla

svar

1 70%

2 Oneplanet BW tänk att få ha hela världen på väggen

bara att drömma sig bort till nästa resmål



Kristina

6 Hanna - Whiterainbow:

Svar:

1. 70 %

2. Oneplanet BW, sjukt snygg är den. Skulle bryda min annars tomma vägg i vardagsrummet!



Kram Hanna

7 Hanna - Whiterainbow:

Jag Dubblar mina chanser och länkar till tävlingen!

http://whiterainbow.blogg.se/2010/december/dahlarnas-luciatavling.html#comment



Hanna

8 Bodil:

1. 70%

2. Min favorit är http://www.desenio.se/oneplanet-bw-ljudabsorberande-tavlor.html för att den är enkel, stilren, svartvit och med ett viktigt och behjärtansvärt budskap ONE PLANET!

9 Hanna - Whiterainbow:

Jag har tagit hjälp av Designa din blogg, här hittar du instruktionerna http://www.designadinblogg.se/facebook-gilla-knapp-pa-blogg-se/ .

Lycka till!!



P.s. har uppdaterat länken.



Kram Hanna

10 caroline - bonusmamma och snart mamma till en liten Elias:

Hej



Jag är med och tävlar



svar:

1: den absorberar så mycket som 70 %

2: min favorit är: http://www.desenio.se/no-36-ljudabsorberande-tavlor.html

den skulle verkligen passa i vårt sovrum, den betyder närhet och intimitet för mig. den är snygg och konstnärlig. och passar helt enkelt vår stil



jag länkar här för extra lott: http://kaolin.blogg.se/tavlingar/2010/december/tavlar-om-en-tavla.html

11 EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA:

1. 70%



Min favorit är http://www.desenio.se/misty-tree-ljudabsorberande-tavla.html



Den skulle göra sig himla bra i vår hall.



Har tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2010/december/tavla-1312.html

12 Pia:

Hej, är också med och tävlar om en snygg ljudabsorberande tavla.



1.Den absorberar 70%

2.En av mina favoriter är http://www.desenio.se/roots-ljudabsorberande-tavla.html. Något som tilltalar mej är tavlans enkelhet samtidigt som den är kraftfull och dess färger som utstrålar massor av energi.



Deltar med 1 lott (har ingen blogg).



Hälsningar Pia

[email protected]

13 Jeanette:

1. Svar: 70 %

2. misty tree är underbart vackert!

14 Martina:

Den absorberar 70% av ljudvågorna som träffar tavlan.

Jag skulle vilja vinna tavlan "Take me away".. för att föra in ännu lite mer fart och fläkt och en känsla av kärlek till vårat livliga vardagsrum :-)

Länkat: http://ytterligare.blogspot.com/p/tavlingar.html

15 Jenny Frisk:

1) 70%

2) Yellow flower. Den är en härlig färgklick som skulle passa mot våra kala vita väggar.

16 Annette:

Jag är med och tävlar.



1. 70%

2. Min favorittavla är Misty Tree. Den påminner om en vackert, vindpinat träd som är nära här jag bor. Den tavlan skulle jag vilja ha i vardagsrummet.



Kram Annette

17 Rolf:

70% blir svaret på första frågan

favorit blir Charlie City. Varför vet jag inte jag bara fastnade för den.

18 Ninnie på Ninni med e:

1. 70 %.

2. Min favorit är Souvenir de paris. Va vid eiffeltornet för exakt en vecka sen och åt en underbar lunch så denna tavla gör mig super glad! Sååå snygg! Jag skulle vilja ha den till mitt kontor på jobbet då jag saknar konst av personlig karaktär!

19 Marianne Eriksson:

1. 70%



2. http://www.desenio.se/ljudabsorbenter-akustikplattor-tavlor-akustiktavlor-balloon.html

Girl and love balloon är min favorit. Vi skulle verkligen behöva en ljuddämpande tavla för att väggen mellan vår 20-åriga dotters sovrum och vårt eget sovrum är ganska tunn. Vi skulle undvika mycket gnällande på det sättet. Att tavlan dessutom är så otroligt fin och dekorativ gör att jag blir jätteförtjust i idén.

20 Elisabeth:

1.70%

2.Alla tavlorna var vackra på sitt sätt, men Misty tree fastnade jag för med en gång. Har ett rum här hemma utan fönster(ett dilemma)där inne sitter jag ofta och syr, mannen min brukar sucka lite på skämt när han symaskinen hör. Så två flugor i en smäll: Jag får vacker ljudisolerad utsikt och från maken inget mer gnäll =)!

21 Linda:

1: Tavlorna har ett absorbtionsvärde på 0,7 vilket betyder att de absorberar 70 % av ljudvågorna som träffar ytan.



2: Douceur printaniere (http://www.desenio.se/akustik-tavla-douceur-printaniere.html) är helt sjukt snygg & den skulle jag vilja ge till min flickvän i ett års present. Varför jag fastnade just för den tavlan är för att den var enkel men hade ändå fina kontraster, och den hade liksom "det" som jag fastnade för. Så nu hoppas jag på vinst! =)

22 Henrik:

1 - 70 procent

2 - Sit down, den är så jäkla snygg och skapade ett ha-begär hos mig!

23 Linda:

70% av ljudet absorberas av tavlan.

Jag gillar "Osaka City" den är färgglad och ger ett djup som skulle passa på den vägg jag tänkte sätta upp den på. Samtidigt som den skulle dämpa ljudet på mina barns ibland högljudda lek.

Mailar fem av mina vänner med förhoppning om en ökad chans.

24 Lotta:

1.70% av ljudet absorberas

2. Jag gillar tokyo night

http://www.desenio.se/tokyo-night-ljudabsorberande-tavlor.html Skulle behöva denna dämpade tavla i mitt klassrum till mina oroliga elever. Vi har börjatvägen tillsammans och sk nu gått mot ett gemensamt mål tyvärr är våran väg inte så rak som bilden men skulle det önska. Skickar ett mejl för att få en extra chans.

25 Malo:

1) 70 procent

2) Times square är min favorit!

26 hannah:

1. 70 procent!

2. Min favorittavla är http://www.desenio.se/ljudabsorbenter-ljudabsorberande-tavlor-akustiktavlor-pampas-grass.html. Den är snygg, stilren och härlig. Den skulle passa kanonbra när vi flyttar, ska nämligen få mitt rum precis brevid barnens lekrum. Så denna tavla skulle vara guld värd för mig. Inte bara snygg utan praktisk också! Håller alla tummar. Kram och God jul!

27 Jenny:

1. 70%

2. Min favorit är "Tokyo night" då jag tycker den var sjukt häftig och snygg. den skulle passa in jättefint här hemma :)

28 Annki:

1: 70 procent

2: Forest Girl

Skogen är det som jag alltid längtar till. Här finner jag lugnet och den ro som man behöver i en stressig värld.

Med denna tavla finns ju också hoppet om en lugnare vrå i vårt hem.

29 Malena Skaale:

1: 70%

2:Red afro

Tidløst bilde som vil passe inn uansett hvilket ti-år man er i.



Sender konkuransen videre til 5 venner, kopi på mail kommer!



To lodd til meg takk <3

30 Miri:

1: 70%

2: Girl and love balloon



Den här tavlan påminner enormt om ett fotografi som en vän till mig har tagit i Barcelona. Han reser mycket och fotograferar alltid vacker graffiti överallt runt hela jorden. Nu har han åkt till Indien och kommer stanna ett par år eller så.. Det vore underbart att ha en sådan här tavla hemma som påminner mig om honom, eftersom han är en av de mest betydelsefulla människorna i mitt liv, någonsin. Kärlek, rakt igenom. Precis som i hjärtat på tavlan.



/Miri



http://www.desenio.se/ljudabsorbenter-akustikplattor-tavlor-akustiktavlor-balloon.html

31 noomi:

1. absorberar 70 %

2. White flower, ren passionerad och läcker, och hos mig den heta känslor väcker

32 Jocke:

1. Ca 70% absorberar en tavla.

2. Jag tycker "Little Cote" är helt fantastisk. Vilka härliga färger, vilken energikick! Jag dras in i motivet och kan inte sluta fascineras av hur motivet förändras ju längre jag tittar... Den skulle passa perfekt i mitt och sambons svartvita, på gränsen till tråkiga, sovrum. Jag kunde inte låta bli att skicka med ett litet julrim;



"Midnatt råder, inte är det tyst i husen, tyst i husen,

Ingen sover, släckta äro ljusen, äro ljusen.

Tipp, tapp, tipp, tapp, tänk om jag grannens dånande TV slapp…



Hör då, lyssna på grannarna ur vrårna, ur vrårna,

lyssna, speja, trippa fram på tårna, fram på tårna.

Tipp, tapp, tipp, tapp, tänk om jag absorberande tavlan vann i julklapp!

33 Erika:

70 % av ljudvågorna som träffar ytan

White flower, är snygg.

Länkat på www.shopaholicans.blogg.se/tavlingar

34 Reb:

1. 70% absorberas

2. "Girl and love balloon" därför:



Motivet är fyllt av både sött och smärta.

Lyckas hon fånga sitt röda hjärta?



KRAM!

35 Magnus:

1. 70%

2. Björk by Chincheta



Jag har som många andra gått på trenden att köra med mycket minimalism hemma och med vita väggar, det blir trist i längden. Jag älskar Björk och att man får in lite av den ruffa gatukonsten in i hemmet, en skön kontrast mot inredningen i övrigt.

37 Josefine - mamma till Hugo:

1. 70 %

2. Favoriten är http://www.desenio.se/take-me-away-ljudabsorberande-tavlor.html



Den är så sprudlande! Och så hade den passat perfekt hemma hos oss..

38 Maria:

1. Den absorberar 70% av ljudvågorna.



2. Min favorit som jag absolut skulle kunna tänka mig att ha på väggen är Oneplanet BW (http://www.desenio.se/oneplanet-bw-ljudabsorberande-tavlor.html). Min älskade sambo reser mycket i sitt arbete och med den på väggen skulle jag bara kunna kasta en blick på tavlan för att se var i världen han finns för tillfället. Dessutom är den så snygg och fungerar i alla rum och lär inte bli omodern.

39 Johanna Ö:

1. Den absorberar 70% av ljudvågorna som träffar tavlans yta.

2. Denhär är min favorit!http://www.desenio.se/no-36-ljudabsorberande-tavlor.html

Tycker den fångat känslan av närhet och kärlek så bra och skulle vara så fin i sovrummet.

40 Ruth Nilsson:

Svar: 1. 70%

2. Min favorit är Oneplanet BW pga att jag vill resa mer och ofta.

41 Therése Persson:

fråga 1 svar: de absorberar 70 % av ljudvågorna



Min favorittavla är Poppy droplets. Det är en vacker harmonisk tavla med behagliga färgtoner.



42 Marcus:

1. 70% absorberas

2. "Girl and love balloon" är min favorit. Jag vill ge den till min fru i julklapp!!

43 Stephanie:

1. de absorberar 70 % av ljudvågorna.

2. Numero 29, ljudabsorbent är en av mina favoriter. Blev väldigt glad att jag hitta denna tävlingen då jag är ute efter tavlor. Ser ytligare två tavlor på hemsidan som jag skulle vilja köpa och ha i min nya lägenhet.



Har även länkat!!

44 Monica:

1.70% absorberas.

2.Un peu du Printemps. Den gillar jag och det skulle min gamla 80-åriga faster också göra, som inte kan lyssna på vem som vinner Idol, förrän grannen i lägenheten intill knackar i väggen.Faster har grön starr och ser sämre än hon hör, så text TV hjälper henne ej så mycket.Denna tavla skulle kanske göra det.Toppen i så fall och så glad jag blev, när jag hittade denna tävling.Passar min faster perfekt.

Nu ska jag emaila fem vänner!

45 Sandra Laine:

Hej, vill självklart va med i tävlingen!

1. 70% absorberas.

2. Oneplanet BW. En riktigt snygg & stilren tavla som skulle passa utmärkt i matsalen i våran nyrenoverade lilla stuga/bostad. & givetvis utmärkt att tavlan dämpar ljud då vi väntar vårat första barn som tittar ut när som helst.

Jag har även länkat till tävlingen i min välbesökta blogg, & gör gärna givetvis mer reklam OM jag skulle vinna!

( http://sandracrx.blogg.se/2010/december/1o1212-lucia-tavling.html )

För övrigt vill jag tacka för en toppenfin blogg, keep up the good work!

Mvh Sandra

46 evamar:

1. 70%.



2. Jag fastnade också för Oneplanet BW. Som sagt - kan inte bli mer än rätt. :) Skulle passa perfekt hemma hos oss.



Och en extralott: http://evamar.blogg.se/2010/december/tavla-13-dec.html

47 helena:

jag är gärna med :D

1. 70% :)

2. fastnade för Cherry blossom, ljudabsorbent, jättefin tavla. älskar att man kan se en stad lysa där nere i bakgrunden :)



har länkat: http://hellavixx.devote.se/blogs/7095536/desenio.htm



kram Helena :D

48 Tove:

1. 70%



2. Min favorit är Poppy droplets :) Tycker att just vallmokapslar är en av de finaste former som finns i naturen och har själv tagit en bild som påminner lite om denna...

49 Amanda:

1.Den absorberar 70%

2. http://www.desenio.se/clover-ljudabsorberande-tavlor.html. Vi har så tunna väggar här hemma, så allt hörs. Så himla jobbigt, hade varit kul med en snygg tavla som tar bort ljudet

50 Anna Olsson:

1. 70%

2. Souvenir de Paris, så häftig och fin



Jag har mailat 5 st vänner. Tack för en mysig blogg.

51 Caroline L:

Tävlar med en lott:)

1. 70%

2.http://www.desenio.se/stora-tavlor-yellow-flower.html

Jag älskar färg och gult är en favorit. Tavlan är färgstark utan att ta över. Skulle bli perfekt i min stora hall.

52 Camilla:

Jag är gärna med!

1. 70%

2. Min favorit är Dark girl.

För en extra chans har jag tipsat här: http://muminmammatavlar.blogspot.com/2010/12/ljudabsorberande-tavla.html

53 Nina:

Åhhh Äntligen en tävling som passar mig. Älskar konst och behöver något vackert till mitt hem.

Får inte tapetsera hemma då får det bli vackra tavlor på väggarna istället.

1. 70%

2. Posing är min favorit.



Jag tipsar via mailen.



Hoppas riktigt mycket på att få vinna.

54 Bettan:

1. 70%



2. Jag blev helt såld på Green is still hot, http://www.desenio.se/tavlor-ljudabsorbenter-colorful-day.html för att färgen suger in mig totalt. Har ett helgult sovrum där en vacker, tystlåten kvinna i grönt skulle göra sig fantastisk!

55 Annelie M:

1. 70%

2. Yellow flower-snygg och färgglad vill vinna:)

56 Caroline Niemi:

1. 70 %



2. Min favorit är Un peu du Printemps, http://www.desenio.se/vara-ljudabsorbenter-dampar-ljud.html för att den får mig att tänka på våren! Gillar att den har diskreta färger och får mig att känna hopp inför framtiden. Skulle passa väldigt bra hemma hos mig!

57 Frida:

1. 70%

2. Numero 29, för den är romantisk och förförisk precis som jag!



(skickade precis samtidigt mailet till dig)

58 Annica:

1. 70 procent



2. Jag gillar tavlan som heter douceur printaniere bäst. Bland det vackraste som finns är blommor i närbild med otydliga färger. Att ha den ovanför sängen i vårt nya sovrum vore härligt! Jag skulle sova gott speciellt om ljuden från grannens hund dämpades :)



59 Gert:

70 procent

Misty tree

60 Ulrika Nordkvist:

Hej!



1. 70% abssorberas

2. Oj, det var svårt, många snygga motiv fanns det men jag väljer nog Posing. Jag gillar färgerna i den.



mvh

Ulrika

61 lovisa:

snygg design!

62 Fairy:

Jag gillar den här http://www.desenio.se/one-ljudabsorberande-tavlor.html på grund av ljuset och färgerna i tavlan.



Svaret på frågan är att 70% av ljudet absorberas. :)



63 Mattias:

1. "Våra tavlor har ett praktiskt absorbtionsvärde på 0,7 vilket betyder att de absorberar 70 % av ljudvågorna som träffar ytan."

2. Rusty trash, då den bilden liknar en tunna jag passerade påen vandring lägs stranden när jag var på Lofoten.



En ljudabsorberande tavla skulle passa utmärkt i vårt nya hus med öppen planlösning!!



Undra om man kan få sina egna foton på dessa tavlor...

64 Petran på DesignInsight:

1. 70% absorberar de!



2. Jag gillade Skeleton city 1 lite extra mycket. Härligt stilren och grafiskt är precis min stil!

65 Anna:

Asajusta tavlor som får två funktioner i en och samma pryl. Helst av allt skulle jag vilja vinna/sponsras till " mina" 8:ors uppehållsrum. De skulle verkligen behöva lite mer lugn och ro.

Skulle även själv bli så himla glad för Oneplanet BW till vardagsrummet.



1. 70% absorberas

2. Oneplanet BW

66 DAHLARNA - Viktoria:

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!!

Återkommer inom kort med en lycklig vinnare!

67 SweetSarah:

Jag gillar den här:



http://www.sofsci.com/sv/gallery



Hos Sounds Of Science kan man både tanka upp egna bilder och välja bland över 13 000 000 olika motiv. Dessutom för en bråkdel av priset...



.

Kommentera här: