Annorlunda ljussystem

Belysning är alltid intressant & jag fastnar alltid under just den kategori när jag är inne & tittar i webshoppar & andra inredningssidor. Tyske Daniel Becker har designat ett ny variant (för mig iallafall) av ljussystem - Sparks. Kul med LED-lampor som även bildar lite konstverk samtidigt & som tillför rummet något häftigt. Sparks kan ordnas i olika konstellation & därmed bilda en tredimenstionell struktur. Den består av tre moduler & varje modul kan vridas fritt i 360°.  























Alla bilder kommer från Daniel Becker.


Kommentarer:

1 Blogg by Maliin Stoor:

I like!!



Snyggt!!!

2 Carina - inspirera:

Riktigt tjusigt!

Kramen.

3 Helene Langborg:

Kul idé!

Vi har LED i hela huset.

Mycket bra och energisnålt.

De drar bara 1 watt så 40 lampor hos oss drar lika mycket som en 40 watts glödlampa.

Helt otroligt egentligen, med tanke på hur mycket ljus de ger.



Ang. ditt förrförra inlägg så kan jag tipsa om glasdekorer i glas, som finns i ex. fyndlådor i vanliga mataffärer.

Jag har köpt med frukter till sommaren och med julsaker till julfesten.

De kostar typ 20:- för 10 st.

De sitter på en klämring som man sätter runt vinglasets fot.



De du visade var en klass för sig även till priset kan jag tro!



Gott Nytt År och Kram

Helene

Kommentera här: