Nya drömmar till badrummet!

Lila är en ny färg för mig i inredningen. Sedan en tid tillbaka har jag lila som accentfärg i vårt vardagsrum. Stormtrivs med det, trots att jag aldrig tidigare har gillat lila. Kände likadant med orange tidigare. Men efter att ha vant mig vid det hos olika bloggar, så gillar jag verkligen det också som accentfärg. Just nu har jag det i mitt allrum. Men för att komma tillbaka till lila... ;-) Jag har börjat drömma om att byta det rosa i vårt ena badrum. Känner att det mer är den-varma-tiden-på-årets-färg. Tokgillar mina Roxy handdukar & duschdraperi - men det kan ju alltid komma tillbaka i badrummet i vår... :-) Så nu funderar jag på nya favvofärgen lila.

Här är ett litet drömkollage på saker jag önskar till badrummet. Duschdraperi Marimekko Unikko i ljusgrått, handduk & duschhandduk i lila/grårandigt från H&M Home samt förvarningsburkar Marimekko Unikko i vitt/silver. Åh vad jag önskar detta redan idag... :-) Får se om jag kan få med mig mannen på mina grå-lila drömmar...




Eget kollage med bilder från formodesign.com samt H&M Shop.



PS. Uppdatering kl 22.20. Gissa vad jag precis har klickat hem... De grå-lila handdukarna från H&M :-)! Så Marimekko-produkterna hamnar på önskelistan till min födelsedag i november.

 

Kommentarer:

1 Proforma - Irene:

Lila är en färg som jag har svårt för! Den är jättefin att se på men jag har svårt för den hemma hos mig.

Jag såg att man fick rabatt på Marimekko som prenumerant på nyhetsbrevet hos Design Online. Vet inte vad de har av det som du vill ha men kan kanske vara värt att anmäla sig :)

Kram

2 Designtjejen:

Åh, vad fina saker!

Hoppas att du mår bra!

kramar

3 Maria:

Riktigt fina grejer!!! Det ä så roigt att få göra om och byta mellan färger=)

Kram på dig snart är det dax för Idol;-)hihi

4 Lina:

Kommer säkert bli jättefint! Gillar också lila!

Kram

5 Pysseliten:

Jag ska nog ha grått i mitt sovrum nu :) Har alltid gillat den färgen fast den är grå och trist .

Har köpt en grå randig hiss gardin på Åhlens :)

Inte sytt själv denna gång hade 20% rabatt + jag fick ett presentkort på 50:- så jag slog till :)

6 Bokmalen:

Hoppas du får med honom på dina idéer för det är ju riktigt fint!! ;) Själv har jag ännu inte fått nån inspiration alls, väntar på att den ska komma...

Kramen, Maria

7 FURNISH.etc inredningsblogg:

Jag gillar också lila, mer än förut i alla fall! Ju mer man ser den i andras hem, ju mer vänjer man ögat vid den. Har dock inte vågat ta in den här hemma. Tror jag behåller mitt orangea varadagsrum ett tag till ;) Kram Emmy

8 Havis:

Kör lila i vardagsrummet hemma hos mig och är helnöjd.

9 Therése:

Åh, vad jag gillade handdukarna...jättesnygga!

Duschdraperiet var verkligen inte dumt det heller ;-)

Kram Therése

10 Mari:

Va härligt att ha lust och inspiration att leta och önska sej saker, det saknar jag helt nu. Tycker för tillfället att jag har det jag behöver och lite till.



HM har mycket fint kollade för ett tag sedan. Handdukarna är läckra men va fasen har ju massor i skåpet som jag måste nöta ut nu när jag är själv;-)



Ha en bra dag och kramen!!

11 InneoUte-Malin:

Ser fint ut - och inte helt oöverkomligt heller. Kör på! :-) Gillar verkligen handdukarna från H&M.

12 Maria:

Tack!!:)

Jag använder en tjockare ståltråd eller "Najtråd" tror jag att den heter till stommen. Sen lindar jga fast lingonriset med en tunnare tråd. Det finns t om gröna trådar som mna kan köpa men jag använde mig av vanlig tråd.

Det är lätt att göra dom så jag tycker absolut att du ska pörva;-)

Kram på dig

13 Therése:

Den svarta Välkommen lyktan är också köpt på Ullared, och det kanske finns mer fint som jag totalt missat...men med så mycket folk det var, kom man ju knappt fram!!



Förhoppningsvis är det inte så mycket på fredag, jag var ju en lördag (alltid mer då) och dagen efter lön!

Lycka till med din handling ;-)

Kram Therése

14 MARIE PÅ MINANA DESIGN - BOGG OCH WEBSHOPP:

SNYGGT !!

15 Carina - inspirera:

Härligt med färg!

Jag är alldeles för färgfeg...

Kramen.

16 pysseliten:

Krukgubbarna fanns inte tyvärr :( Bokstäverna köper jag klara på panduro finns en butik i Finspång

med massor av pyssel :) Det finns en barnvagns skylt i Ullared där finns lite bokstäver i med för 29:- ett bra köp .Fínns vid en gavel nere vid grattis korten :) Ha det nu så bra i Ullared redan avis :)

17 Inspirera Mera:

Vilket härligt kollage!

Kram Sandra

Kommentera här: