Balkongen - mitt nya favoritställe!

Nu har regnet äntligen slutat för ett tag & jag har kunnat fixa lite på vår balkong. Från början var mannen mycket skeptisk till att "inreda" balkongen - han tyckte inte att det var ett mysigt ställe. Tror jag det - en TOM balkong sedan 8 år är INTE mysig... Fattar inte att vi inte gjort något med den tidigare... Men men - nu är det på gång. Saknar fortfarande lite saker till den. Roxöbordet (ska stå där lackbordet står idag) levereras ner av svärföräldrarna i slutet av juli. Har även tänkt att ha en hylla där det lilla provisoriska lackbordet står idag. Kan man ha denna hylla utomhus tror ni eller blir den fuktig & förstörd då? Har även letat efter typ golvpuffar i rotting. Vet att Ikea har haft det förut, men hittar inga någonstans nu. Tänkte att två sådana vore bra att ha där också.


Här där lilla bordet står vill jag alltså ha den vita steghyllan.

Ni ser att det fortfarande är lite blött på balkongen efter allt regnande de sista dagarna. Har funderat på att köpa en plastmatta & ha på golvet på balkongen. Blir den förstörd om den blir blöt & fuktig? Sådana saker vet inte jag. Tänkte att det kanske finns någon mer kunnig där ute i bloggvärlden, som har mer kunskap om sådant än jag... :-). Skulle få lite mer mysfaktor då tror jag.






Soffan är verkligen kanonskön & sitta i. Dessutom går det alldeles utmärkt att sitta skräddare i den, som jag gärna gör... Hela familjen använder verkligen balkongen nu. Ser ofta att något av barnen "smiter ut" & kryper upp i soffan & bara sitter en stund. När jag kom hem från min armbehandling idag, kom mannen & sa att han måste erkänna en sak. Då hade han suttit & tagit en kopp te på balkongen när jag var borta & ville då "erkänna" att det var riktigt mysigt! :-) Han tog tillbaka allt han hade sagt om att det inte var ett mysigt ställe! Härligt! Då har vi lyckats! Själv njuter jag av varje stund jag kan få här. Ingen insyn, utsikt över hela Norrköping, avkopplande & mysigt. Mycket mer kan man inte begära... :-)

Kommentarer:

1 Helen:

Så fint ni fått det på balkongen!

2 Anna:

Jag förstår verkligen att ni fått ett nytt favoritställe, hela familjen! :-) Det blev verkligen jättefint med soffan! Min mamma gick precis förbi när jag kikade på bilderna och hon sa "åh vilken mysig balkong". Har du gjort rabarberbladet själv?



Vi har det bra här uppe i Lappland och myggen är tack och lov inte allra värst just nu. Ha en jättebra helg! STORA KRAMAR

3 Rebecka:

Vilken plats, förstår att det har blivit en ny favorit, jättefint!

Kram Rebecka

4 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Wow så snyggt du har gjort det! Jag förstår att detta är nya favoritstället!! Ha en härlig helg! Kram

5 Sara:

Super fint!!

6 Petra:

Det blir jättemysigt på er balkong.

Kan du inte köpa en sån utematta med ploppar i botten som tål att vara ute. Hmm vet inte vad dem mattorna heter. Brukar ju finnas i grått o grönt. Blir det blöt håller plopparna mattan uppe och torkar fort. Kostar typ 50 kr metern.

Plastmattor funkar oxå.



Hoppas det gick bra med armbehandlingen idag

många kramar och en trevlig helg

7 Bokmalen:

Jag förstår att ni trivs på balkongen nu!! Det är ju supermysigt!! ;) Nog tror jag att en plasmatta borde funka därute!!? Det skulle ju bli jättefint!! Vi har inte lika stor balkong som ni å jag inser att det är ju synd för ni kan ju verkligen göra det mysigt!! ;)

Men vi är ganska nöjda med vår ändå. ;) Den har inglasning som är superbra!! Gillar att det inte regnar in å på vintern är det perfekt att kunna ställa ut saker när jag bakar osv. För vi har bara en halv kyl å en halv frys!!

Hoppas ni får en härlig helg!

Kramen, Maria

8 Malin Inspiration&design:

LJUUUUUUUUUUVLIGT!!! Får jag flytta ut på din balkong!??!!? PLZ!!! :) Om det blir kallt så kan jag ju ta en filt.:) Eller så kommer jag in i värmen då och då. URFINT med det gröna och fåtöljen är ju bara för BALL!!!



Det där gjorde du bra!!!



Kram & trevlig helg på dig & familjen!!

9 Rebster:

MEN SHIT vad härligt!! Plingplongen i taket var ursöt. Var har du hittat den?



Jag har bott där i över 20 år och typ bara hämtat in mammas kläder när hon bett mig. Det får man visst ångra nu :-).



Ser fram emot en kaffe där i augusti. Kram!

10 Elin:

Fett snygg blogg=)

Det var jätte cool design=)

Det är foto tävling på min blogg=)

Anmäl dig gärna

11 Proforma - Irene:

Så mysigt! Gillar den gröna färgsättningen och soffan ser bara så skön ut. Plastmatta fungerar alldeles utmärkt på balkongen, det gör inget alls att den blir blöt, det tål den. Man ska bara tänka på att någon gång lyfta upp den så golvet får torka till. Jag har gjort ett inlägg om plastmattor idag, kolla gärna in det.

Trevlig helg!

Kram

12 Dahlarna:

TACK för alla snälla kommentarer!



Anna; Det fina betonglövet fick vi i present när vi hade tennbröllopsfest. En vän har gjort det själv! Visst är det riktigt fint! :-)



Petra; Jag förstår vilken matta du menar. Tack för tipset! Tänkte på dem faktiskt, men vill nog ha en matta som ser mer ut som en "vanlig matta". Gärna en grön & vit randig... ;-)



Malin; Du är sååå välkommen! Det vet du! :-) Jag ska ju få bo hos dig! ;-)



Syster Rebster; "plingplongen" = vindspelet :-) har vi faktiskt köpt på Kolmårdens djurpark. De har en shop med produkter från Bali där. Detta vindspel är gjort av snäckskal. Fanns i fler färger & denna storlek kostade 149 kr.



13 Karin/Rosa maränger:

Så mysig balkong ni har. Gillar soffan mkt. Härligt att kunna hänga lyktor, det längtar jag tills vi kan göra när vi har satt tak över altan. Vet inte mkt om plastmattor dessvärre.

14 Jenny:

Åh vad fint du fått till det på balkongen!!!

15 pysseliten:

Det vart ju kanon fint :) Tur du fick tag i din soffa . Du har fått till det jätte fint runt omkring

med .

16 Monika:

Jättefint och tokmysigt! Jag sitter oxå jämt i skräddarställning och kräver därför skräddarvänliga möbler. :-) Tack för inspirationen!

17 InneoUte-Malin:

Otroligt fint! :-) Grymt avis på din fina Roxö - den var verkligen värd att kämpa för. :-) Förstår att ni myser! Bra jobbat!

18 Helen:

Kanonfint. Du fick till det jättebra. Allt är fint och går i ton med varandra. Ser fram mot en fika där ;)

Kramiz

19 Karin:

Hej!

Vilken underbar balkong!

Håller just nu på att leta inspiration till vår som vi ska inreda =)

Jag har länge letat efter en sådan soffa du har, var har du hittat den??

Mvh Karin.

Kommentera här: