En händelserik dag!

Idag måndag är första dagen på sportlovet! Så skönt! Barnen är hos mina föräldrar, eftersom det var tänkt att en målare skulle komma hit & fixa deras rum. Och tror ni att målaren har hört av sig????? NEJ! Jag har ringt tre gånger sista veckan & skickat sms med leveransrapport (som kommit), men ändå inget svar! Sååå tråkigt. Om han ändå hade sagt redan från början att han inte var intresserad av detta jobb, så skulle vi ju hunnit fixat en annan. Så imorgon blir det att ringa efter målare!! Någon som vet en bra målare att rekommendera i Norrköpingstrakten? Alla tips mottages gärna!

Min Dandelionstapet kom idag :-)! (Den skulle målaren också ha satt upp!) Igår fick jag hem mitt efterlängtade klädträd (TACK mor & far för transporten!!!), så jag bara LÄNGTAR efter att få fixat i hallen & i barnens rum. Var iallafall & köpte grå färg att ha bakom klädträdet i hallen idag. Passade då även på att köpa vit blank färg till köket. Så när jag kom hem, gjorde jag en Mari (alltså renovera själv! Hon är fantastisk på det!) & började måla om där! Inte riktigt vad som var tänkt, men detta kan jag göra själv med enbart min vänstra arm! Man ska nog inte syna ordentligt. Jag är inte lika stadig på handen med vänstern... Första omgången är klar & eftersom väggen var blå innan, krävs det nog två omgångar färg till. Men det kommer i vilket fall som helst att bli bättre än den blåa väggen. Drömmer ju fortfarande om en stor köksrenovering, så detta får duga tills vidare. Bilder kommer när det är klart! 

I färgaffären tittade jag även på eventuella tapeter till barnens rum. Hittade en kanonläcker, som TYVÄRR inte går att ha pga av snedtakens lutning :-(! Hittade ingen bild på nätet, så jag fotade av i tapetkatalogen jag lånade med hem. Kanske kan jag få till något snyggt med fotbollsbården istället??? Tyvärr blev bilderna inga höjdare, men jag tror att det syns på dem ändå! Ett FOTBOLLSMÅL! Så läckert!







Nu är det dax att gå & lägga sig! Imorgon blir det ett IKEA-besök innan barnen ska hämtas. Mannen följer med (kors i taket :-)). Troligtvis åker sedan mannen själv & hämtar barnen, så att jag kan måla ytterligare en gång innan de kommer hem.

Kommentarer:

1 Anonym:

Godnatt cutie =)

2 Mari:

God tidig morgon!



Tror ditt målande blir jättebra.....ser galet ut efter första strykningen men blir bra sen ska du se.

Tycker när man målar att man får använda bägga armarna och händerna, dottern målade på med vänstern hon oxå kom hon på......



Jäkla hantverkare......tyvärr är de jag känner i Norrköping inget vidare bra målare....tror jag iaf.

De gillar mer att vara i skogen och fixa ved till badtunnan som snart ska vara klar....då ska det bli bada av ute på Vikbolandet minsann.



Roliga tapeter du hittat. Kanske göra det enklare att beställa fotbollar i vinyl från nåt ställe och sätta upp lite överallt så kan du ju fortsätta måla deras väggar.....du har ju farten upp nu...



Tror du inte ni fixar att sätta upp tapeten själva?

Synd jag bor så långt bort annars hade jag gärna hjälpt dej sätta upp den.



Kolla tidningen, kanske det står någon målare där eller blocket under hantverkare.



Snart slutar jag jobba, nja det är visst några timmar kvar så vid kl 6 ska jag titta på skidskytte.



Idag ska nya gardinerna upp.....oj, undrar om jag blir nöjd, färgen är lite speciell men va fasen, man måste våga "hoppa" ibland.



Kram och ha det så gott!!

Kämpa på vännen tror det blir kanon!!

3 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Oj här händer det grejer! Så roligt att du håller på och gör om. Va duktig du är! Ser fram emot bilderna sen! Riktigt dålig stil att målaren inte har hört av sig, men hoppas ni får tag i en annan.

Nu har jag äntligen fixat fotoutmaningen som jag fick av dig för lääänge sen. Bättre sent än aldrig heter det ju. ;) http://inredning.webblogg.se/2009/february/utmaning.html

Ha en riktigt bra dag! Roligt med Ikeabesök! Kramar

4 annette:

Vilken dålig stil, för ut namnet till alla så han inte får några fler jobb! Tyvärr inga bra kontakter på det området!



Ha det så bra resten av lovet!



KRAMEN //annette

5 annette:

Var tvungen att läsa i Nt, GRATTIS till Dagens Ros, verkligen en hedrande motivering tycker jag!!

Min chef och jag blir nog aldrig riktigt sams mer, jag kan prata med henne om andra saker men inte om hennes sätt att fördela personal på, har ju inte varit i Söderköping sedan förra måndagen då det precis hade hänt, är inte där så ofta så jag har väl inte tänkt så mycket på det egentligen, men jag har förstått av kollegor att det är en dämpad stämnning på Vc, var ett kristeam där från VIN i fredags och det var tydligen väldigt bra, dom som önskade fick då också möjlighet att prata med en kurator i enrum.

Hur går det, har Du fått tag i någon ny målare eller gör Du allt själv nu??

KRAMEN //annette

6 Lena Lindvall:

Grattis till nomineringen! Din blogg är jättefin! Tapeten till hallen var kanonsnygg, jag får många bra tips på din sida. Vi ska tapetsera i vardagsrummet snart och den skulle vara kanonfin på en vägg! Ha en trevlig kväll!

7 isabels värld:

Trist att målaren inte hört av sig!! Hoppas det löser sig. Ska bli spännande att se resultatet senare.



Vilka häftiga fondväggar. En dröm för alla fotbollskillar/tjejer!!



Ha en trevlig kväll! Hittade du nåt kul på Ikea förresten? kram kram

8 K:

Hej!

Måste uppdatera mig lite, det var länge sedan jag var in på besök här.

Grattis till ett år i Bloggvärlden! Du har verkligen kommit långt ! Det påminner mig om att även jag snart har ett år i BV. Ha en jättebra forts. på veckan!

Kram! /K

Kommentera här: