Ny accentfärg i badrummet

Äntligen har jag bytt accentfärg i vårt badrum på övervåningen! Vi har haft rött där, sedan vi totalrenoverade det i november 2006. Vi har trivts oerhört bra med det röda, men i sensomras kände jag att nu får vara nog med rött... Under dessa två år har de röda detaljerna byts ut mot andra röda detaljer - så det har inte sett exakt likadant ut hela tiden. Nu har det iallafall blivit turkost istället. Ni hittar före & efterbilder från badrumsrenoveringen här. Rött kommer att komma tillbaka senare - för det känns ändå mer hemtrevligt på något sätt, än det turkosa. Men otroligt kul & skönt med lite förändring nu!

Först lite röda detaljer - som nu är borta:



Och så det nya turkosa!




Jag ska på kurs torsdag-fredag. Ska få bo på Scandic Frimurarehotellet. Verkar som att det är ett skapligt fint hotell & ganska nyrenoverat! Utifrån interiörbilderna på deras hemsida, bådar hotellvistelsen gott iallafall. Dock är det kurs ända fram till kl. 21 på kvällen, så speciellt mycket shopping lär det inte hinnas med... Kanske tur för plånboken... ;-)

pssssst... En ny tävling är på gång till helgen! Även denna gång är det ett smycke i vinst - fast av en annan designer! Håll ögonen öppna ... :-)

Kommentarer:

1 Camilla:

Vad fint det blev! Ja, det var fint redan innan men att byta färg gör ju så stor skillnad! Turkost är snyggt och faktiskt lite extra snyggt i badrum tycker jag, det är en sån "fräsh" färg på nåt sätt. :)

2 Rebecka:

Det blev jätte fint, snyggt och fräscht med turkost!Dessutom var det ju ett väldigt fint badrum från början =)det gör ju allt!

Kram Rebecka

3 Stämningsfullt:

Hej!

Wow vilket snyggt badrrum ni har! Lika fintt både med rött och turkos!!

Hittade hit för första gången idag. Jättefin blogg du har!

Kram!

4 EN TJEJ I STORSTAN:

Vilken fin blogg du har, och badrummet sen ! VACKERT !



/ En tjej i storstan

5 Proforma:

Så fräscht det blev! Ja, det var snyggt innan också förståss! Det mesta gör ju sig mot vitt men en del färger gör sig bättre. Både rött och turkost tillhör det senare.

Ha det gott i Linköping, hoppas du kan ta en titt i gamla delen, där är jättemysigt!

6 EN TJEJ I STORSTAN:

Tack så mycket själv ! :) Om det där var mitt badrum så skulle jag faktiskt överväga att bo där inne för att det är så fint ! haha :)



/ En tjej i storstan

7 Anna:

Vad fräscht det blev med turkost min vän! Du har hittat många fina detaljer och sist men inte minst tycker jag att hela ert badrum är ett drömbadrum. Så snyggt!



Åhå, en ny tävling på g - den ska jag inte missa!!

Ha nu två inspirerande och intressanta dagar!

KRAM KRAM

8 Helena-hem ljuva hem:

Ni har ett jättesnyggt badrum, och det blev fint med det turkosa! (Men det röda var också snyggt, fast jag vet-man ledsnar på allt). Vi har också turkost i vårt badrum. Det känns som en fräsch färg!

Hoppas att det blir en intressant och inspirerande kurs! Kram Helena.

9 Lillmonster:

Jisses så snyggt det var. Det är nog en dröm jag har - att få ha så snyggt i badrummet... Kanske om 10 år när minsta är 11 så kan det funka. ;)



Kram

10 Ellas Inspiration:

Wow vilket badrum!! Så snyggt inrett också!!



Ha det så kul på kursen!



Kram Karin

11 Mallaco:

Ojoj, vilket fint badrum ni har. Pricken över i:et blev allt turkost. Jättefint!!!!

12 Tjohalias blogg om inredning:

Vad fint det blev med turkosa detaljer!

Kram Sandra

13 K:

Vilket superfint badrum ni har.

Kram!

14 Harligheter enligt Erika:

Så snyggt och fräscht!!!

...detta var ovanligt =) Jag älskar doften!!!

Erika

15 Mari:

Såååååååååå snyggt, turkos är ju en underbar accentfärg. Man blir glad av den. Men även det röd är ju jättesnyggt. Kul att variera lite.



Kram!

16 Minigrisen:

Vilket underbart badrum ni har. Det var läckert med rött och det blev om möjligt ännu läckrare med turkost!!!! Jättesnyggt!!!

17 Bollebygdsbo:

Verkligen snyggt!

Kul med de olika sidorna på din blogg tycker jag.

18 Maria:

Ursäkta mitt ordval men FY FAN vilket fint badrum, jag e så galet avundsjuk!

19 Annette:

Det är kul att byta färg ibland. Blev jättesnyggt!



Hoppas du får en kul hotellvistelse.



Kram Annette

20 fru Sätterlund:

Åh vad fint det var med det turkosa. Det röda var också fint men det kändes fräschare med det turkosa. Kul med en matchande Bliw ;)

Kram Therese

21 Mumari:

Var med i en lite annorlunda fotoutmaning!



www.mumari.se/2008/september/freakyfridayfoto.aspx



(och förlåt för "reklamen")

22 Helen:

vad fint badrum ni har. Det blev jättesnyggt med det turkosa tycker jag, passar alldeles utmärkt i ett badrum. det röda var också snyggt, kul att variera.

23 Martina:

Vilket stort härligt badrum, jättefint! Jag vill ha ett nytt fräscht badrum NU! Dock är vårt jättelitet!

24 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Så snyggt badrum ni har! Det röda var jättefint och det turkosa också! Va roligt med en liten förändring! Jättesnyggt! Kraaaamar!

25 jenny:

Vilket superfint badrum ni har!!!! fina färgglada detaljer också som blir pricken över i:t :-) Kram/jenny

26 Tina på Peppar och Vanilj:

Vilket fint badrum! Och stort, annat än mitt 8som jag visar på min blogg)



Ha det gott!/Tina

27 Malin:

Vilket härligt badrum du har! Vad fräscht det blev med allt det turkosa. Det röda var också jättefint och mysigt, men detta känns renare på något vis. Tummen upp.

28 Sandra:

Riktigt snyggt!! Kram

29 Camilla:

Åh jag gillade förvandlingen av badrummet verkligen! Kul att du oxå gillar turkost. Tycker att det är en väldigt fräsch färg. Det röda var snyggt det med, men turkost, det är något speciellt med den färgen alltså ;) Ha en trevlig helg!

Kommentera här: