Jelly Bean vs. Rusta

Ännu mera kakfat! Här kommer bilder på min stora favorit Jelly Bean. Dock finns det en variant på Rusta som ser otroligt lik ut. Vilken föredrar du?


Jelly Bean 3-Etagefat finns i 13 olika färger & kostar 895 kr på deras egen websida.


Detta är ett 3-vånings kakfat från Rusta. Det finns i dessa fyra färger & kostar 98 kronor.

Skillnaden är inte speciellt stor rent utseendemässigt. Frågan är bara om kvalitén & stabilitetet på själva faten är liknande?? Det skiljer ca 800 kronor mellan de båda varianterna!!! Jag vet vilket jag VILL ha & jag vet vilket jag kommer att KÖPA!! 

Kommentarer:

1 Mari:

Snygga kakfat och härliga färger.

Svårt att veta kvalitén om man inte känt på dem men med den prisskillnade hade jag valt Rusta iaf. Tänk vad mycket annat man då kan köpa för resten av pengarna. På bild ser de otroligt lika ut.

2 Helena/roomservice.blogg.se:

Ha ha - ja du, jag är ju en snålis så heja Rusta!

skämsskrattar

3 K:

Vilka bra jämförelser du gör, budget och lyx.

Våningskakfat är verkligen fina, själv har jag ett "gammalt" som jag fått av mamma och som brukar användas till fredagsmyset...

Ha en bra helg! Kram kram !

4 Malin Inspiration & design:

VIlket kommer du att köpa?? Nyfiken! =)

Tack för komplimangen om hallen. Den grå nyansen är

blandad hemma, med färger från ÖB. Det är en som heter Stengrå och en som heter antikvit. :) Så jag vet inte någon kod tyvärr. :(





Allt bra med dig? Jag håller på att "kolla igen hos bloggvännerna", det tar sin lilla tid. =)

I kväll ska vi baka pizzabullar!! Mums!





Ha en sköön kväll! Kramilikraaam!

5 Razzel:

Gillar också våningsfat eftersom det lätt blir trångt på kaffebordet. Gjorde dock en miss och köpte ett utan kanter, dessutom i porslin - vilket gör att så fort man rör i fatet åker kakorna av! ; )

Kommentera här: