TisdagsTema - Nytt & gammalt!

Dagens TisdagsTema är nytt & gammalt. Jag valde idag att fota mina skedar. Varje gång jag är utomlands köper jag en sådan här souvenirsked. Samling har hunnit bli ganska stor. Just nu ligger alla bara i en låda, men det vore kul om man kunde göra något fint & synligt av dem! Någon som har idéer eller förslag? Fler som samlar på dessa skedar? Den ena skeden är gammal (allt är ju relativt...) & kommer från 1962, då Sverige vann VM-guld i Ishockey. Skedarna är från min farfar, som faktiskt var med i den svenska truppen då!!! Den andra skeden kommer från New York & den köpte jag 2007 när vi var där! Så den betraktar jag som ny! Gå gärna in här & titta på alla andra bidrag.





Kommentarer:

1 Jo:

Vad roligt att ha sådana minnen, både från resor och från din farfar! :)

2 AnCa:

Vilken kul hobby du har!!! Kan vi inte få se mer av din samling???



Såg faktiskt en riktigt kul tavla, i och för sig med gamla bestick men ändå, i senaste numret av "Allt i hemmet". En guldram med nåt tyg i där de liksom knutit fast besticken. Det kanske låter lite konstigt men du kanske kan tjuvkolla i nån tidning så förstår du hur jag menar??? Lycka till! // AnCa

3 Mari:

Coolt! Samlade en gång i tiden och fick ihop 3 st.

Skulle inte gett upp! Men sån är jag!

4 Ragnvi:

Men hallå! Inte ska du ha dom vackra skedarna i en låda! Rama in dom eller använd dom! Eller gör en mobil - vad som helst men inte i lådan!

Lite nyfiken blir man allt; vad heter/hette din farfar?

5 Tjohalias blogg om inredning:

Kanske någon sorts ram där du kan hänga upp skedarna?



Svar: Programmet var en blandning av matlagning och hemma-hos. Tyvärr var det för mycket tävlingsmoment i det hela för att jag skulle tacka ja, men det var smickrande att de hörde av sig. Jag lovar att säga till när programmet börjar sändas! Kram Sandra

6 sandra:

kul bilder, roligt med en historia bakom bilderna :)

skriver som jag såg att nån annan hade gjort, kan vi inte få se mer av din samling? häftigt ju :)

/S.

7 L:

Hej!

Jag tycker absolut också rama in dem! Med ett snyggt tyg/papper bakom. Har en kompis som ramat in sin samling av gamla tändsticksaskar och det är riktigt läckert.

När jag ser NY-skeden blir jag ju alldeles galet längtig till NY! Vill resa nu och genast!

Jag gillar din blogg förresten. Härlig blandning. =)

Kommentera här: