TisdagsTema - Metall!

Tisdag redan! Veckorna springer bara iväg... Alltså dax för ett nytt TisdagsTema! Veckans tema är METALL.

Jag har idag varit med sonen på skolstart! Sonens skola har en fin tradition. Först träffas klassen i klassrummet med fröken. (Skolan jobbar med åldersintegrerade grupper, så tyvärr är det antingen ny fröken eller ny klass varje år... Det tycker jag dock inte om...). Efter en liten stund i klassrummet är det samling på en kulle för alla skolans elever. Föräldrar & övriga anhöriga står nedanför kulle. Rektorn hälsar alla välkomna tillbaka. Sedan hälsas alla nya 6-åringar välkomna, de presenteras för övriga skolan & får en fadder i åk 6 (åk 6 eleverna läser högt för sina fadderbarn varje fredag  - det var det bästa på hela veckan förra året för min son!!). Nytillkomna elever på skolan presenteras också & lärarna sjunger skolans alldeles egna sång! Sedan får alla barn glass & vi vuxna kaffe & kaka! Trevligt att få lite tid att prata med andra föräldrar. Jag kommer fortfarande ihåg MIN första skoldag! Hoppas att min son också kommer ihåg detta som ett positivt minne.

Här kommer mitt bidrag till TisdagsTema - Metall; min ljuslykta som jag har på vår veranda. Den är köpt på Nordik.
 

Titta gärna in här & se fler bidrag till detta TisdagsTema.


Kommentarer:

1 M:

ja visst är burkarna fina! :)

och vilken fin lykta du har! jag ÄLSKAR lyktor och har ett helt gäng, de kommer garanterat få flytta ut på balkongen till hösten.. för lite mysstämning sådär!

2 Anna:

Vilken mysig skolstartsdag ni verkar ha haft! Vi har varit och hälsat på på Emmys nya förskola och första intrycket var i alla fall bra. Hon fick en jätterar inskolningsfröken som hon öppnade sig för nästan direkt. Min stora sessa brukar annars vara rätt blyg av sig, så det känns tryggt.



Metallyktan och ljuset är jättefina! Så mysigt att kunna tända något så fint nu när det blir mörkare och mörkare. Ha en fortsatt bra tisdag!



KRAM KRAM!

3 Anette:

Spännande med skolstart! Min yngste började 3:an i dag och min äldste började på universitetet, då det är lite skilda världar! Jättefin ljuslykta och ljuset var så fint också! /Anette

4 J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilken fin lykta! Oj, det är redan dags för tisdagstema, vad veckorna går fort! KRAMAR!!

5 Anna:

Så fina lyktor!

Metallmys!



/ Anna

6 Lotten:

Tack för besöket hos mig ;-) Sängaveln kommer från s&b Nord och inköpt på EM Möbler i Göteborg.



Vilka fina lyktor du visar upp ;-)

7 Kristina-Novemberbröllop:

Vilka fina lyktor:) Kram

8 LottaM:

Snygga lampor eller lykta kanske jag ska skriva.

Jo nog minns man sin första dag i skolan fast det är en himla massa år sedan dess.

Ha en fin kväll!

9 Evelyn, i hemmet:

Vill ha, vill ha!

Såååå snyggt!

Kram, kram!

10 Isabels värld:

Härligt med skolstart! Min Ella började 6-års i dag =) Jättefin lykta!



Jag har en tävling inne hos mig just nu. Välkommen in! kram Pernilla

11 Carina:

Vilken fin lykta men det är nästan synd att tända det fina ljuset!



Kram

12 Mia:

Jag kommer också ihåg min första dag men skulle nog aldrig vilja göra om allt igen. Huh!



Presenten blev iaf väldigt lyckad och jag håller med dig om ränder men den här gången föll jag för blommorna..:)



Kram

13 Proforma:

Visst är det roligt när barnen börjar skolan, de är alltid så förväntansfulla.

Snygg lykta! Man kan aldrig få tillräckligt, det är så mysigt att tända ljus nu framåt hösten.

14 Indra:

Fin lykta, är själv på jakt efter något liknande..må så gott!

15 Monkan:

Jättefin lykta, och så ett sånt där fint ljus som man väl helst inte vill tända, för då brinner det ju upp! :-) Treklöver, vaddå, har du slutat med fyrklöver ;-)



Vad mysigt det lät med skolstarten!

Kommentera här: