Anna Doll - designer

Anna Doll är designer, konstnär & butiksägare. Hon driver en butik i Söderköping som heter just "Anna Doll". Där säljer hon sin egen design blandat med många andra kända märken - bland annat Marimekko, Design House Stockholm, Stelton, Georg Jensen & iittala. Definitivt värt ett besök, om ni har vägarna förbi den supermysiga staden Söderköping i sommar (ja, året runt såklart...). Eller vägarna förbi - kanske ta sig en tur dit. Otroligt fin stad.
 
Här en litet titt på några av hennes designs. Så fint!


Anna Dolls LJUSLYKTOR blås

             
Anna Dolls LJUSSTAKE Gläns - coola ljusstakar i svart eller aluminium.

Anna Dolls KRUKA - gjord för att odla kryddor & örter i. Finns i aluminium & svart. Skulle jag gärna ha i mitt kök...

Anna Dolls TYG Vass & Slinga - finns som metervara, löpare, kuddfodral & handduk.
Anna Dolls BRICKA Vass - snyggt att kombinera med tyget ovanför & pallen nedanför!! Även dessa finns i mönstret Slinga.

Anna Dolls PALL Vass & Slinga. Snygg! 

Alla Anna Dolls designade produkter är svenskproducerade.

Kommentarer:

1 Sandra:

Svar: Det beror lite på vad man har för inriktning. Jag har medicinsk inriktning så jag kommer att söka mig till läkemedelsföretag. Jag skulle gärna vilja jobba med att förbättra reningen av rekombinanta proteiner som används till att göra nya mediciner. Jag hoppas att det kommer att ordna sig med examensarbete, känns mest nervöst just nu när man inte vet var man kommer att jobba eller bo. Vad jobbar/pluggar du med?

Vilka fina saker du har valt ut! Nu har jag lagt till dig på bloggkoll så jag hänger med när du skriver inlägg :)

2 Designtjejen:

SJääälvklart visar jag resultatet :-) Tihi.. om du nu blir något. Jag får se :-)
Vad fina saker. GIllade verkligen krukorna. Jätte snygga!
Kram

3 Snusans Inredningsblogg:

Snygga saker!

4 Lotta:

åååh så mkt snyggt du visar! riktigt coola pallar!!

5 Anna:

Här har du en nytillkommen läsare som nyss hittat till din blogg. Jag kommer gärna tillbaka för här finns massor av inspiration märker jag :-)

Så mycket snyggt det verkar finnas i Dolls serie! Jag skulle gärna ha kryddkrukorna i svart. Kram!

6 -> JOSFIN:

Krukorna var riktigt snygga, jag tror faktiskt att jag har en sån där bricka någonstans här hemma.. :)

7 Anna:

Svar: Vad kul att du tittade in på min sida! Koola Anna-jeansen passade jättebra :-) Nu har jag tyvärr slitit sönder ena knappen, så nu hasar de ner en del... jag måste hitta ett passande bälte men det är ju skönt att man kan få känna på känslan att byxor hasar ner när kroppen inte riktigt är sig själv ännu :-D

Tack för målartipset också!! Ha en skön kväll! Kram

Kommentera här: